ABZONE s.r.o.
Registrace domény - ověření
www.
ověřit i ostatní možnosti (com,net,org,...)

Vaše dotazy

Níže uvádíme odpovědi na obecnější obchodně-technické otázky. Máte-li technický problém, vstupte prosím přímo na stránky nastavení a technické podpory (http://nastavit.domenu.cz).

Nenašli jste zde odpověď na Váš dotaz? Pošlete nám ho!
E-mail:
Jiné požadavky/vzkaz:
Opište kontrolní kód:

1. Domény & hosting

1.1. Co je to doména 2. úrovně?

Doménové jméno má více úrovní. Jednotlivé úrovně se oddělují pomocí tečky. Nejvyšší úrovní v doménovém jméně "www.abzone.cz" je "cz", nazývá se též doména 1. úrovně, nebo také "top-level" doména. Slovo "abzone" pak reprezentuje název domény 2. úrovně, "www" třetí atd.

1.2. Co je to doménové jméno resp. jméno domény?

Doménové jméno je přirozené, snadno zapamatovatelné, jméno počítače na Internetu (např. www.abzone.cz), které odpovídá sérii čísel - zvaných Internet Protokol adresa (např. 217.11.237.161). Registrací doménového jména se stáváte jeho vlastníkem. Toto jméno již nikdo jiný ve světě Internetu nesmí používat. Proto je nanejvýš vhodné si včas registrovat např. název své firmy nebo své příjmení. Pokud si toto jméno zaregistruje někdo jiný, zpravidla bývá velmi obtížné, ne-li nemožné, jej získat pro své použití.

1.3. Proč je třeba registrovat doménové jméno?

Je to právě z toho důvodu, že doménu smí používat na celém světě pouze jeden vlastník. Je pak dobré si co nejdříve zaregistrovat např. název své firmy nebo jména (typ www.firma.cz) dříve, než tak učiní někdo jiný např. ze spekulativních důvodů. Za tímto účelem vznikly registrační autority. Tyto autority jsou pověřeny správou příslušných domén. Tito registrátoři požadují za prováděné administrativní úkony určitý finanční obnos.

1.4. Jak si svou doménu u Vás zaregistruji a jaký je další postup?

Základem je vyplnění registračního formuláře. Jeho prostřednictvím nám sdělíte své kontaktní údaje a požadované e-mailové schránky k doméně. Ihned po platbě dojde k zaregistrování domény a jejímu zprovoznění. V dalších letech Vám poté automaticky zašleme výzvu k prodloužení, abyste si nemuseli platnost domény hlídat.

1.5. Mám už doménu zaregistrovanou, chtěl bych však využít vašeho levného webhostingu. Jak to mám udělat?

Doménu je třeba přesunout na náš server. Abychom Vám maximálně ušetřili čas, podáme žádost za Vás. Stačí, když na těchto stránkách vyplníte formulář k přesunu domény. Následně od nás obdržíte další instrukce, vše probíhá dle následujícího harmonogramu: přesun domén-více informací

1.6. Registrujete jiné než CZ domény?

Ano! V tuto chvíli Vám můžeme nabídnout registraci např. EU, COM, INFO, AS a mnohých dalších oblíbených domén. Do seznamu poměrně často přibývají nové domény, aktuální nabídka je proto k dispozici v registračním formuláři. Registrace probíhá obdobným způsobem jako u CZ domény.

1.7. Mám již zaregistrovanou a zaplacenou doménu a sháním jenom webhosting.

Žádný problém, budeme Vám tedy fakturovat pouze částku za hostingový tarif. Pokud jste si doménové jméno u registrátora zaplatili sami a do budoucna Vám to tak vyhovuje, můžete si obnovovací poplatek u registrátora nadále hradit sami.

1.8. Mohu si svou e-mailovou schránku vybírat přes WWW rozhraní?

Ano, je to možné, vhodné zejména na cestách.

1.9. Chtěli bychom si od vás objednat doménu, rádi bychom si však nejdříve na vašich serverech bezplatně otestovali.

Chceme Vám vyjít maximálně vstříc, proto pokud si své stránky chcete nejdříve bezplatně otestovat na našem serveru (rychlost, funkčnost apod.), kontaktujte nás a po dohodě Vám zašleme testovací přístupová práva. Zpravidla se jedná o testování aplikace internetového obchodu či redakčního systému.

1.10. Mohu se stát dealerem vašich doménových služeb?

Ano! Ať jste již webmaster nebo kdokoliv jiný, kdo registruje domény pro své zákazníky, proč na tom nevydělat? Provize až 50% již z první registrované/převáděné domény! Provize vyplácíme ihned na základě Vámi vystavené faktury. Kontaktujte nás, rádi Vám sdělíme další podrobnosti.

1.11. Jakou dobu získám u převodu domény navíc zdarma?

Ke každé provozované doméně se vážou udržovací poplatky, které se odvádí příslušnému centrálnímu registru. Abychom motivovali zájemce o převod domény na naše servery, k ročnímu provozu tak automaticky přičteme dobu, po kterou je doména zaplacena u současného registrátora. Mnoho providerů (včetně nás) vybírá spolu s udržovacím poplatkem zároveň roční poplatek za hosting domény na serveru. Proto i v případě, že máte předplacen hosting domény, na jejím převodu k nám jistě neproděláte (tuto dobu dostanete zdarma). Pokud jej předplacen nemáte (např. platíte měsíčně), ušetříte o to více!
UPOZORNĚNÍ: Výše uvedené prodloužení neplatí v případě přesunu .DE domény (Německo). Zde dochází přesunutím domény k započetí nového období a nové datum expirace se odvíjí od data přesunu domény.

1.12. MÁM TECHNICKÝ DOTAZ/PROBLÉM!

Pro případ potřeby jsou Vám k dispozici stránky technické podpory na adrese http://podpora.domenu.cz, kde jsou podrobně popsány nejčastější problémy a dotazy (nastavení pošty, uložení stránek na server). Ostatní dotazy Vám rádi zodpovíme e-mailem nebo telefonicky.

1.13. Kde najdu hesla k provozovaným službám?

Hesla ke všem službám zasíláme hned po registraci domény. List je nazván "potvrzení o provozu domény", jeho podrobný popis najdete na adrese http://podpora.domenu.cz. V případě ztráty je možno si buď nechat automaticky zaslat z http://nastavit.domenu.cz. V případě že kontaktní e-mail již není platný, budeme od Vás před zasláním z bezpečnostních důvodů vyžadovat informace pro ověření totožnosti (např. číslo a částku poslední faktury).

1.14. Jak si založím/zruším e-mail nebo změním kapacitu e-mailu/webu?

Veškeré ovládání služeb máte pod kontrolou na http://nastavit.domenu.cz. Je třeba znát přístupové jméno a heslo pro FTP nebo e-mail, viz předchozí bod "kde najdu hesla k provozovaným službám"?

1.15. Chci si zaregistrovat obsazenou doménu, která se má brzy uvolnit. Je to možné?

Máte-li zájem o určitou doménu, je nutné zjistit termín, kdy propadne. U domén s příponou .CZ si to můžete ověřit např. přímo na adrese centrálního registru www.nic.cz (sekce prohledávání údajů WHOIS). Zde je uvedeno mj. datum expirace. I po tomto datu má majitel domény ještě možnost svou doménu obnovit, než bude úplně uvolněna a budete si ji moci zaregistrovat např. i Vy. 30 dní po uvedeném datu je doména v tzv. ochranné lhůtě i zóně, stále funkční. Poté je doména nefunkční, nicméně vlastník má stále šanci si doménu prodloužit (stav nazývaný "doména je v ochranné lhůtě a není v zóně"). To trvá až do 60.dne po datu expirace. Pokud ani do této doby neprodlouží majitel svou doménu, je definitivně uvolněna a kdokoliv jiný si ji může zaregistrovat. K tomu můžete použít náš formulář k registraci domény. Pokud Vám na získání domény velmi záleží, můžeme zajistit speciální službu v nastavení "hlídacího psa". Jde o robota, který stále hlídá uvolnění domény. Jakmile je doména volná, pošle ihned její registraci a uhradí roční poplatek. Vše funguje tak, že nám s předstihem pošlete úhradu za vedení doménového jména+administrativní poplatek. Pokud je registrace úspěšná, doména je ihned zprovozněna. Může se ale také stát, že o doménu projeví zájem ještě někdo jiný a podobným způsobem má nastaveného hlídacího psa. Pak je mnohdy věcí náhody, čí žádost dorazí na centrální registr první. Každopádně pokud není registrace z jakéhokoliv důvodu úspěšná, bude Vám poplatek vrácen, mimo nevratného administrativního poplatku. Ten činí zpravidla 300 Kč a kryje mj. nastavení a provoz hlídacího psa. Pokud máte o nastavení zájem, kontaktujte nás prosím, ne však zbytečně dříve než cca 20 dnů po expiraci. Pošleme Vám další instrukce a zálohovou fakturu. Podotýkáme, že toto vše platí pouze pro domény s příponou .CZ. U ostatních domén je situace zpravidla složitější, každý registrátor má jiné podmínky. Službu hlídacího psa můžeme aktuálně nabídnout ještě pro domény COM, EU, NET, ORG, INFO, BIZ, DE, PL, AT.

1.16. Jaký tarif si vybrat? Je možné později změnit tarif?

Pokud si nejste jisti jaký tarif vybrat, můžete zvolit nižší. Kdykoliv později si můžete doplatit na některý lepší. Pokud Vám tarif nepostačuje a potřebujete přejít na některý z "vyšších" tarifů, stačí nás kontaktovat s uvedením Vaší domény a požadovaného nového tarifu. Vystavíme Vám zálohovu fakturu, po jejíž úhradě dojde k navýšení. Bude Vám současně zaslán nový, aktualizovaný konfigurační list. Jednorázově se platí pouze roční částka cenového rozdílu mezi tarify. Pokud tedy měníte např. tarif v roční ceně 500 Kč na tarif v ceně 650 Kč, doplatíte jednorázově pouze 150 Kč. Tento poplatek nefakturujeme, pokud bude v následujících 3 měsících probíhat obnova Vaší domény, resp. fakturace na další období. Zde bude nová cena započítána až na faktuře za další období.
Pokud chcete naopak Váš tarif "ponížit", je to také možné. Zde pouze upozorňujeme na skutečnost, že částka za již předplacenou dobu je nevratná. Je proto vhodné tento požadavek vznést až po vypršení předplacené doby. Proto je vhodné poslat tuto žádost až po obdržení faktury na další období. V žádosti uveďte číslo a částku zálohové faktury (nejlépe odpověď na e-mailovou výzvu k platbě) a požadovaný tarif. Bude Vám zaslán nový konfigurační list a zálohová faktura.